Toimintaa

Pohjan kiintorastiverkosto

PDF-tiedostoPohjan kiintorastikartta.pdf (1.6 MB)

LENTOPALLO

Lentopalloa pelataan kesäisin Siuronsalmella kunnan uimarannalla ja Vehkajärvellä Touhulan kentällä. Talvella pelit siirtyvät Pentosaliin. Seuraa etusivulle päivittyvää kalenteria! Kaikki huumorilla palloon suhtautuvat ovat tervetulleita mukaan.

JUMPPA

Erilaisista teemajumpista tiedotetaan näillä sivuilla, facebookissa ja Sydän-Hämeen Lehden Järjestöt-palstalla.

YLEISURHEILU

Puntarin kentällä järjestetään tapahtumia kesäkauden aikana. Kenttä on käytettävissä myös omiin harjoituksiin.

SUUNNISTUS

Sydän-Hämeen iltarasteille osallistutaan aktiivisesti ja suunnistuksesta kiinnostuneita opastetaan lajin pariin. Vuonna 2008 Kisan historian ensimmäinen Venla-joukkue osallistui Tampere-Jukolaan kokoonpanolla Anna-Liisa Tulokas, Pauliina Seppälä, Karita Peltola ja Pia Rauhalahti. Kisalta on ollut oma Venla-joukkue myös Kytäjä-Jukolassa, Salpa-Jukolassa, Valio-Jukolassa, Jämsä-Jukolassa, Kuopio-Jukolassa ja Louna-Jukolassa. Historian ensimmäinen joukkue Jukolan viestin veljeksissä nähtiin 2014 Kuopio-Jukolassa kokoonpanolla Tero Vähäsöyrinki, Marko Leppälä, Sakari Hinkkala, Juho Höysniemi, Markku Viitala, Marko Martikainen ja Juha Hokka. Sama porukka osallistui myös Louna-Jukolaan 2015. Seuralta on ollut edustusta myös rogaining-kilpailuissa ja tunturisuunnistuksessa.

Kuhmalahden ensimmäinen suunnistuskartta valmistui Pohjan koulun läheisyyteen keväällä 2013. Alueella on myös kiintorastiverkosto ja karttoja voi ostaa Pohjan kirjastosta (5 euroa) tai tulostaa itse tämän sivun yläreunasta.

PALLOILU

Sählyä, jalkapalloa, pesäpalloa ja jääkiekkoa pyritään järjestämään kunnan muu tarjonta huomioiden. Kouluikäisille tytöille pyörii oma palloilukerho Pentosalissa talvisin.

HIIHTO

Kuhmalahden Kisa on mukana helmi-maaliskuussa Kuhmalahti-hiihdon järjestelyissä. Kisa ajaa Kuhmalahden latuja yhteistyössä Kangasalan kunnan kanssa.

PYÖRÄILY

Kisa järjestää keväällä Heimo Jaakkola -pyöräilyn. Pyöräilyssä käy joka vuosi lähes sata polkijaa. Viime vuosina Kisan jäsenistö on aktivoitunut myös maastopyöräilytapahtumissa, ja seuran ensimmäinen joukkuekin saatiin kasattua vuoden 2011 Tahko MTB -kilpailuun. Samana vuonna järjestettiin myös kaksi maastopyöräilykurssia Kuhmalahdella.